KDO JSME?
Petr Otáhal, a. s., je vzdělávací a poradenský institut. Našim klientům poskytujeme semináře, tréninky, koučink a poradenství v obecném i specifickém vzdělávání již od roku 2002. Profesionalita, individuální přístup, netradiční formy výuky, renomovaní lektoři a snaha poskytnout našim klientům vzdělávací a poradenské služby v nejvyšší možné kvalitě z nás dělá špičku v oboru.
Aktuality a plány
MBA – FINANČNÍ ŘÍZENÍ
Ve dnech 4. a 5.4.2024 proběhl online formou seminář Finanční řízení v rámci studia MBA. Posluchači se seznámili s možnostmi zhodnocování finančních prostředků na kapitálovém trhu. S vlastnostmi základních investičních cenných papírů a jejich využitím při investování. Dále byla diskutována oblast kolektivního investování a rovněž základní parametry pro výběr vhodného investičního produktu a jejich vzájemné vazby – investiční trojúhelník. Druhý den jsme pak diskutovali možnosti financování firem na kapitálovém trhu a další dlouhodobé zdroje financování firem. Zajímavá diskuse se rozvinula např. kolem financování firem emisí dluhopisů. Následně jsme se věnovali vysvětlení finančního zobrazení podniku, tedy třem základním účetním výkazům, jejich tvorbě, významu a vzájemné provázanosti. Závěrem této části bylo shrnutí ukazatelů, které se pro posouzení finančního zdraví firem používají a jejich interpretaci. Lektor: Ing. Jaroslav Manderla.SEMINÁŘ: KOMUNIKACE V OBTÍŽNÝCH SITUACÍCH
SEMINÁŘ: KOMUNIKACE V OBTÍŽNÝCH SITUACÍCH
Dne 9.4.2024 proběhl seminář pro Město Ostrava na téma Komunikace v obtížných situacích. Dohromady se zúčastnilo 15 zaměstnanců úřadu z různých odborů. Hlavními tématy byly: Komunikace v rámci rozdílných pohledů na věc, zvládání emocí – svých i druhého, jak nedojít ke konfliktů, jak se zbavit své negativní emoce – relaxace. Seminář byl veden formou diskuse a sdílení znalostí a dovedností jednotlivých účastníků, probíhalo aktivní zapojení do diskuze a byla řešena konkrétní témata. V rámci semináře panovala příjemná atmosféra, probíhaly živé diskuse a vzájemně si účastníci sdíleli návrhy na řešení. Aktivita účastníků umožnuje vysokou efektivitu a konkrétnost výstupů. Mgr. Denny Šturm, lektor.SEMINÁŘ ÚPRAVA PÍSEMNOSTÍ PRO KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
SEMINÁŘ ÚPRAVA PÍSEMNOSTÍ PRO KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Semináře v Hradci Králové jsou pro mne milým setkáním s lidmi, kteří jsou odborníky ve svém oboru a navíc chtějí psát srozumitelné texty a dopisy. Připravili si pro mne zajímavé dotazy. Společně jsme prošli úskalími úřední korespondence, podívali se na ni očima odborníka, úředníka, občana i češtináře. Snad jsme opět vytvořili návod jak psát dopisy, kterým budou občané rozumět. Mgr. Hana Šundová, lektor.ZÁKONÍK PRÁCE Z POHLEDU ÚZEMNÍ SAMOSPRÁVY
ZÁKONÍK PRÁCE Z POHLEDU ÚZEMNÍ SAMOSPRÁVY
Minulý týden jsem zavítala na Hlučínsko, kde jsme se starosty obcí a tajemníky od rána až do odpoledne řešili a probírali zákoník práce s některými specifiky ve vztahu k územní samosprávě. Bylo to pro mě po delší době skvělé odbočení z poměrně dispozitivní mzdové sféry do o hodně striktnější sféry platové. Ono třeba takové přiznání a následné odebrání osobního příplatku není jen tak. Šest hodin uteklo jako voda. Díky moc Petr Otáhal a Petr Otáhal, a. s. za oslovení a možnost spolupráce. Mgr. Klára Gottwaldová, lektor.LEADERSHIP AKADEMIE PRO STŘEDNÍ A TOP MANAGEMENT
LEADERSHIP AKADEMIE PRO STŘEDNÍ A TOP MANAGEMENT
Motivace – její zákoutí, vnitřní a vnější vliv na naše konání a rozpohybování se. Jak mám pracovat s motivací jako manažer? Obtížná komunikace – akutní, s přípravou. Jak reagovat, konat, připravit se, aby moje manažerská komunikace byla účinná? Jak vyjednat dohodu, kontrakt, kompromis, řešení. Je to možné? Je to výzva? Výzva k hledání svých možností, utvrzování svých postojů a stylů manažerské komunikace. Každý jsme jiný a naši spolupracovníci a podřízení na každého z nás reagují odlišně. A pak jsou tady naše metaprogramy, jejichž původ odhalujeme celý život a jejichž případná změna je velice těžká, ale někdy nezbytná k tomu abychom se posunuli dál. Je tedy možné se v té spleti nějak orientovat. To záleží na naši vnitřní motivaci, na tom, jestli chceme nebo nechceme. Střední a vyšší management společnosti Innovative Sensor Technology, s. r. o. o to s velkou vnitřní motivací usilují. Přeji vytrvalost, pohodu a chtění, Petr Vyvijal, lektor.MBA – ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ
Studium MBA pro HR pokračovalo ve dnech 14. a 15. 3. 2024 dalšími dvěma dny předmětu Řízení lidských zdrojů. První den jsme se věnovali hodnocení a motivaci zaměstnanců, pro zpestření jsme si do výuky pozvali Soňu Nedomovou ze společnosti Thomas International, která nás provedla kompetencemi a kompetenčními modely. Druhý den byl hostem Josef Chovanec ze společnosti Trexima, který seznámil naše studenty se systémem odměňování a jejich správným nastavením. Závěrečným tématem tohoto semestru bylo firemní vzdělávání a zejména jeho aktuální trendy jako je využití AI nebo VR. Lektor: Mgr. Daniela Nyklová.MBA, MODUL STRATEGICKÝ MANAGEMENT
MBA, MODUL STRATEGICKÝ MANAGEMENT
V termínu 22.-23.2.2024 proběhl v digitálním prostředí Whereby třetí a čtvrtý seminář předmětu Strategický management v rámci studia MBA. Cílem třetího semináře bylo seznámit účastníky s postupy, které jsou využívány při přípravě cílů v oblasti PR, komunikace, marketingu, získávání nových zákazníků a zvyšování prodeje, zvyšování úrovně schopností a dovedností zaměstnanců, využití IT pro rozvoj firmy apod. Vedle klasického postupu byly probrány i nové přístupy k tvorbě strategie, jako je např. jednoduchý Business Plán nebo Lean Canvas. Čtvrtý seminář se věnoval realizaci strategie. Jeho cílem bylo seznámit účastníky s tím, jak zajistit, aby strategie nezůstala pouhým teoretickým dokumentem, ale aby přinesla reálné výsledky. Hlavními tématy bylo převedení strategických cílů do konkrétních úkolů, nastavení odpovědností za jejich realizaci, zapojení zaměstnanců do jejich implementace, nastavení hodnotících ukazatelů poměřujících úspěšnost realizace, zajištění pravidelné zpětné vazby a další související témata. Probrali jsme rovněž začlenění realizace strategie do firemní organizační struktury a několik jednoduchých a efektivních nástrojů, umožňujících řízení a sledování procesu realizace a zapojení zaměstnanců (zjednodušené principy projektového řízení). Výuka byla provázena praktickými příklady z praxe. Účastníci řešili především otázku zapojení zaměstnanců do přípravy a realizace strategie a komunikace strategie ve firmě. V závěru semináře byly shrnuty klíčové body, probrané ve všech čtyřech modulech, dohodnutá témata diplomových prací a termíny pro její přípravu. Ing. Kamil Košťál.SEMINÁŘ NA TÉMA JEDNÁNÍ S PROBLÉMOVÝM KLIENTEM
SEMINÁŘ NA TÉMA JEDNÁNÍ S PROBLÉMOVÝM KLIENTEM
Dne 26. února 2024 proběhl na Pivovarském náměstí v Hradci Králové v zasedací místnosti Magistrátu seminář ne téma „Jednání s problémovým klientem“. Seminář směřoval k tomu, aby si účastníci zlepšili své komunikační dovednosti ve vypjatých situacích, dovedli profesionálně a klidně reagovat a zachovat si nadhled i v náročném jednání s problémovými klienty. Cílem výuky bylo připomenout zásady pro minimalizaci konfliktních situací, probrat doporučené postupy u zvládání jednání pod tlakem a vyzkoušet vhodné asertivní techniky a reakce vedoucí k domluvě. Jednotlivé body byly probírány na konkrétních příkladech z praxe. Zpětná vazba v závěru semináře potvrdila využitelnost v pracovní praxi i ve vlastním osobním rozvoji. Lektorkou akce byla Ing. Renata Urmaničová.OBCHODNÍ DOVEDNOSTI II
Pokračující rozvoj obchodních dovedností zaměřených dvěma směry, a to na akvizici a dlouhodobou péčí o zákazníka. Tentokrát jsme se zaměřili na vyjednávání, hledání dohody, kompromisu, kontraktu, souladu se zákazníkem, tak abychom byli v komunikaci efektivní, výkonní a vzájemně užiteční. Hledali jsme a našli vnitřní motivaci, bez které se nemůžeme v osobním rozvoji posouvat dál. Poradci v odpadovém hospodářství ze společnosti SMOLO CZ o rozvoj usilují. Přeji vytrvalost a chtění. Pavel Vyvijal, lektor.MBA, ZÁKLADY TEORIE PRÁVA A VEŘEJNÉ PRÁVO
MBA, ZÁKLADY TEORIE PRÁVA A VEŘEJNÉ PRÁVO
Ve dnech 4. a 5. 1. 2024 se účastníci MBA programu věnovali základům práva, když byl prostor věnován jak základům teorie práva a ústavního práva, tak i tolik poptávaným otázkám spojeným s pracovním právem, které je v kurzu MBA určeném převážně pro HR Manažery zřejmě tou nejpoptávanější oblastí práva – a kdy jindy se dotknout tohoto tématu než právě při face-to-face výuce, která poskytuje největší prostor pro otázky a cennou diskusi mezi samotnými účastníky.SEMINÁŘ EMOČNÍ POSILOVNA PRO MAGISTRÁT MĚSTA OSTRAVY
SEMINÁŘ EMOČNÍ POSILOVNA PRO MAGISTRÁT MĚSTA OSTRAVY
Dne 20.2.2023 proběhl další úspěšný den vzdělávání zaměstnanců Magistrátu města Ostravy. Kurz s názvem Emoční posilovna připravila pro zaměstnance MMO společnost Petr Otáhal, a.s.. O vhled do dnes tak potřebného a užitečného tématu, jakým je práce s emocemi, se postarala zkušená lektorka Ing. Vlaďka Roldánová. Jsme rádi, že jsme mohli tímto způsobem přispět k profesionálnímu přístupu, který zaměstnanci magistrátu už dnes mají. Věříme, že pro ně bude práce zase o trochu snazší a radostnější.ŠKOLENÍ PRVNÍ POMOCI
Na přelomu roku si firma EP Rožnov objednala školení první pomoci, již podruhé za poslední čtyři roky. Školení probíhalo přímo v sídle firmy v Rožnově pod Radhoštěm. Skupiny se skládaly ze všech zaměstnanců firmy a díky jejich pestré skladbě padaly neméně pestré dotazy. Účastnici si oprášili základní znalosti anatomie a ujistili se, že máme všichni srdce na pravém místě. A kdyby snad náhodou srdce selhalo, všichni ví, jak se pokusit jej nahodit zpět a dát člověku šanci na další život. Závěrem bych rád poděkoval za projevenou důvěru a věřím, že nabyté znalosti zůstanou jen cvičením a teorií. Bc. Roman Bortlíček, lektor a záchranář.LEADERSHIP AKADEMIE PRO STŘEDNÍ A TOP MANAGEMENT
LEADERSHIP AKADEMIE PRO STŘEDNÍ A TOP MANAGEMENT
Emoční energie – její vliv na naši komunikaci, na dovednost uzavírat dohody, být v manažerské komunikaci efektivní, výkonný a užitečný. Je to výzva? Výzva k hledání svých možností, utvrzování svých postojů a stylů manažerské komunikace. Každý jsme jiný a naši spolupracovníci a podřízení na každého z nás reagují odlišně. A pak jsou tady naše metaprogramy, jejichž původ odhalujeme celý život a jejichž případná změna je velice těžká, ale někdy nezbytná k tomu, abychom se posunuli dál. Je tedy možné se v té spleti nějak orientovat? To záleží na naši vnitřní motivaci, na tom, jestli chceme nebo nechceme. Střední a vyšší management společnosti Innovative Sensor Technology, s. r. o. o to s velkou vnitřní motivací usilují. Přeji vytrvalost, pohodu a chtění. PAVEL VYVIJAL – LEKTOR.PLNOU PAROU VPŘED – 2024
Letošní adventní rozjímání, vánoční a novoroční svátky byly nebezpečně krátké 🙂 Hned od 2. ledna se začaly rojit e-maily, pomalu se rozjížděly i telefonáty s opatrným: „můžu, neruším“ 🙂 Studijní skupina MBA se specializací pro HR finišuje první semestr a blíží se semestrální zkoušky (student se u nás musí k titulu MBA probojovat) a rozjela se realizace uzavřených školení a tréninků, které byly před koncem roku často odkládány z časových důvodů. Aktuálně sbíráme objednávky na duben a květen 2024. Prostě plnou parou rokem 2024!STUDIUM MBA – STUDIJNÍ OBOR MARKETING A OBCHOD
STUDIUM MBA – STUDIJNÍ OBOR MARKETING A OBCHOD
Dne 14.12 – 15. 12.2023 proběhl první dvoudenní workshop pro další běh studia MBA – obor Marketing a obchod. První den proběhl pro skupinu 23A v Praze. Druhý den proběhl online. Dohromady se zúčastnilo 16 účastníků převážně na pozicích personálních manažerů z různých firem. Hlavními tématy byly: Marketingový mix: Procesy, Lidé, Pozice značky, Produkt, Místo prodeje, Propagace, Cena. Účastníci diskutovali o propojení personálních systémů s marketingem a sdíleli nastavení ve vlastních firmách. Definovali si cílové skupiny jak uvnitř firmy, tak vně. I při 16 účastnících se povedlo nastavit interaktivní formu komunikace mezi účastníky. Seminář byl veden formou diskuse a sdílení znalostí a dovedností jednotlivých účastníků, probíhalo aktivní zapojení do diskuze a byla řešena konkrétní témata. V rámci workshopu panovala velmi příjemná atmosféra, probíhaly živé diskuse a vzájemně si účastníci sdíleli návrhy na řešení. Tato vysoká aktivita účastníků je základem pro úspěšnost studia a přenosu informací do konkrétních procesů v jednotlivých firmách. Mgr. Denny Šturm, lektor.EXCEL PRO RBP
Ve čtvrtek 14. prosince 2023 připravila RBP, zdravotní pojišťovna ve spolupráci s Petr Otáhal, a.s. v rámci dlouhodobého projektu vzdělávání pro své zaměstnance kurz Excelu pro středně pokročilé. Kurz byl zaměřen na rozvíjení znalostí a dovedností v tabulkovém procesoru Excel tak, aby si zaměstnanci osvojili nové funkce a postupy, které jim usnadní a zrychlí práci s počítačem. Po seznámení se s daným postupem, si každý účastník mohl probíranou problematiku okamžitě samostatně vyzkoušet na počítači, který měl k dispozici. Účastníci oceňovali zejména praktické využití nově získaných znalostí pro každodenní práci, zvláště pak různé „vychytávky“, i klidný a trpělivý přístup lektora Dalibora Fanfary.PF 2024 Z FRÝDKU-MÍSTKU
Vážení obchodní přátelé, vážení účastníci našich kurzů, již tradičně ušetřené peníze za návrh, výrobu a distribuci PF věnujeme mentálně postiženým dětem Přijměte, proto, prosím, blahopřání v této jednoduché podobě 🙂 Celý náš tým Vám děkuje za důvěru a spolupráci při realizaci vzdělávacích a rozvojových aktivit pro Vaše zaměstnance. S blížícím se závěrem letošního roku Vám přejeme příjemné prožití vánočních svátků a do roku 2024 pevné zdraví, štěstí, blahobyt a osobní pohodu. Budeme se od 3. ledna 2024 těšit na další vzájemnou spolupráci. Petr Otáhal předseda správní radyBUDEME SE NA VÁS TĚŠIT V ROCE 2024
BUDEME SE NA VÁS TĚŠIT V ROCE 2024
Budeme odpočívat a rozjímat. Zavíráme kanceláře ve středu 20. prosince 2023 ve 12:00 h. Budeme mít až do 2. ledna 2024 volno a naše kanceláře otevíráme ve středu 3. ledna 2024 od 07:30 h. Máte-li cokoliv k řešení, fakturování, projednání atp., dodejte nám, prosím, vše v dostatečném předstihu. Děkujeme! Simona Šutariková.VÝSLEDKY NAŠÍ PRÁCE
Uskutečněných vzdělávacích akcí
Účastníků kurzů
Kurzů k dispozici
Rekvalifikačních programů
Co klienti poptávají
ŠKOLENÍ PC DOVEDNOSTÍ
Trénování MS Office: Excel, Word a PowerPoint v různých úrovních (od začátečníků až po profesionální manažerskou úroveň) zvyšuje výkon jednotlivce i týmů, a to jak v komerční sféře, tak na úřadech či neziskových organizacích, kde máme velké množství nadšených klientů. Klienti u našeho vzdělávacího institutu oceňují nejen lektorskou odbornost, ale rovněž možnosti využít mobilní PC učebnu = realizovat školení přímo na pracovišti s úsporou času a finančních prostředků Vašich zaměstnanců. Cena 1 školicího dne pro skupinu o velikosti do 11 osob činí 15.300,- Kč + platné DPH. Upozorňujeme také na možnost využití náhradního plnění na vzdělávání zaměstnanců. Úhrada v rámci náhradního plnění je 17.136,- Kč + platné DPH. V případě Vašeho zájmu o reference a termíny realizace nás neváhejte kontaktovat.STUDIUM MBA PRO UZAVŘENÉ SKUPINY
STUDIUM MBA PRO UZAVŘENÉ SKUPINY
Názor studentky na studium MBA v našem vzdělávacím a poradenském institutu hovoří za vše: „V listopadu jsem se, při debatě s kolegyněmi o školách, zmínila, že už bych nešla studovat, při představě všech zkoušek, seminárek a závěrečných pracích….. (o tom, jak jsem tento titul podceňovala nebudu ani psát). Musím napsat, že je to nejlepší studium, které jsem dosud měla. Vše zaměřené na praxi s využitím nových trendů a přístupů, výborní lektoři,“ říká Mgr. Monika Jošková, personální manažerka (MSV STUDÉNKA, s. r. o.) Zvažte, prosím, možnosti studia MBA pro skupinu Vašich TOP manažerů, případně vytipovaných manažerů „korunních princů" (25 % výuky prezenčně, 75 % výuky on-line). Bez náročného cestování s maximální úsporou času přímo ve Vaší organizaci, nebo v jejím okolí. Studium odpovídá plně standardům britského MBA a obsah jednotlivých témat je přizpůsoben na míru manažerským potřebám českých firem. Studium MBA je zaměřeno čistě prakticky se specializací na HR, vedeno úspěšnými profesionály ve svém oboru, nikoliv lektory teoretiky. V případě Vašeho zájmu o reference a termíny realizace nás neváhejte kontaktovat.PŘEKLADATELSKÉ A TLUMOČNICKÉ SLUŽBY
PŘEKLADATELSKÉ A TLUMOČNICKÉ SLUŽBY
Díky našemu zapojení do mezinárodních projektů Erasmus, mezinárodnímu angažmá v EAEA a díky propojení s celou řadou překladatelů a tlumočníků v Česku, nejen z anglického a německého jazyka, jsme pro Vás připraveni individuálně a na míru provádět překladatelské a tlumočnické služby, stejně tak vést semináře nebo tréninky v cizím jazyce. V případě Vašeho zájmu o reference a termíny realizace nás neváhejte kontaktovat.ŘEŠENÍ NÁHRADNÍHO PLNĚNÍ
Śkolení a tréninky Vašich zaměstnanců můžeme poskytovat také formou náhradního plnění. Nyní se nejvíce prodávají tréninky manažerských dovedností pro liniové manažery, mistry a projektové manažery, dovedností pro adaptabilitu nových zaměstnanců, tréninky počítačových dovedností wordu, excelu (nižší i vyšší úroveň) a právní kurzy pro různé skupiny zaměstnanců. V případě Vašeho zájmu o reference a termíny realizace nás neváhejte kontaktovat.Náš tým a naši partneři
ROMAN BORTLÍČEK
Bc. Roman Bortlíček, lektor a trenér první pomoci. Roman vystudoval obor Zdravotnický záchranář na Zdravotnické fakultě v Pardubicích. Záchranářství, akce a nabídka pomoci je jeho naprostá přirozenost a hlavní náplň života. Nabyté zkušenosti z praxe předává jako lektor a trenér různým cílovým skupinám. Potkat ho můžete v terénu při službách u záchranky, ale taky na příjmu linky 155, nebo na akcích Svazu personalistů České republiky, kde v rámci přestávkového programu seznamuje účastníky s novinkami v oblasti první pomoci a záchranářství. Ve svém volném čase se plně věnuje rodině, která je na prvním místě.DALIBOR FANFARA
Dalibor Fanfara, absolvent matematického gymnázia M. Koperníka v Bílovci, je zakladatelem občanského sdružení KT IDF-COMP zaměřeného na podporu a vzdělávání obyvatel v oblasti moderní vědy a techniky v regionu. Celý profesní život se věnuje mimoškolnímu vzdělávání. Na začátku kariéry se věnoval vzdělávání dětí a mládeže v počítačových kroužcích v DDM Ostrava–Zábřeh, později se zaměřil na vzdělávání dospělých. Je držitelem Osvědčení profesní kvalifikace „Lektor dalšího vzdělávání“. V současnosti zaměřuje lektorskou činnost na dvě cílové skupiny, a to na zaměstnance firem, úřadů a jiných organizací na straně jedné, a účastníky rekvalifikačních kurzů pro Úřad práce ČR na straně druhé. Jeho doménou jsou programy MS Office, zejména Excel a Word. Volný čas věnuje poslechu hudby a vaření, velkým koníčkem je cestování a poznávání historických památek.DAVID BOROVEC
JUDr. David Borovec je partner a advokát advokátní kanceláře BOROVEC LEGAL s hlavním zaměřením na oblast pracovního práva, kterou založil v roce 2018. V advokacii se pohybuje již od roku 2009, kdy nejprve působil v prostředí mezinárodní advokátní kanceláře Baker & McKenzie a později v butikové advokátní kanceláři Randl Partners, specializované na pracovní a obchodní právo, kde si postupně prošel různými pozicemi od studentských stáží přes koncipienta až po advokáta. Pracovní právo zůstalo jeho vášní a specializací doposud. Je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, na které složil rigorózní zkoušku rovněž v oblasti pracovního práva.KAMIL KOŠŤÁL
Ing. Kamil Košťál MBA, Alog., se zabývá vzděláváním a konzultacím v oblastech strategické řízení, průmysl 4.0, projektové řízení, lean management. Je absolventem VŠB-TU Ostrava, obor strojírenská technologie. Vedle MBA absolvoval řadu dalších programů, zakončených certifikátem, jako Auditor a lektor logistiky, Manažer kvality, Týmová spolupráce, CIMA/NIMA-A, Lektor dalšího vzdělávání apod. Celý profesní život pracuje jako manažer nebo zaměstnanec pro velké nebo střední výrobní firmy s vlastním produktem. Má zkušenost s řízením procesů strategie, marketing, projektový management, HR, kvalita, logistika, komunikace, na středních úrovních řízení s výrobou, TPV, zahraničním prodejem, nákupem. Vedle zaměstnání, vzdělávání, realizace projektů v oblasti inovací a digitalizace firemních procesů se věnuje předávání zkušeností studentům v rámci spolupráce s vysokými školami, předávání zkušeností s rozvojem a digitalizací malých a středních firem jako expert MSIC a je členem pracovních skupin MSK v oblasti digitalizace, kybernetické bezpečnosti a umělé inteligence.JAROSLAV MANDERLA
Ing. Jaroslav Manderla, EFA, se již téměř 20 let věnuje na plný úvazek poradenství a vzdělávání zejména v oblasti financí. Po více jak desetileté praxi v bankách, zejména v Komerční bance na pozicích ve firemním bankovnictví se od roku 2005 věnuje vzdělávání osobních bankéřů a finančních poradců ve společnostech jako jsou např. Česká spořitelna, Raiffeisenbank, Broker consulting, Fincentrum atd. Zúčastnil se rovněž mnoha projektů na podporu finanční gramotnosti jak mezi dospělými tak na základních a středních školách. Mezi častá témata, kterými se zabývá, patří Finanční matematika, Finanční plánování, Makroekonomie, Cenné papíry, Otevřené podílové fondy a ETF – fondy obchodované na burze, jednorázové a pravidelné investice, strategická alokace, portfolio pro rentiéry, DIP – dlouhodobý investiční produkt a mnoho dalších. Z oblasti firemních financí to pak jsou např. finanční analýza, finanční výkazy, kalkulace nákladů a hodnocení investic. Je zkušeným lektorem simulační hry Finanční svoboda, která je skvělou přípravou pro zvýšení schopnosti postarat se o vlastní peníze pro každého. K jeho zálibám patří zejména sportovní aktivity jako tenis, horské kolo, běh, turistika a rovněž studium odborné literatury z oblasti ekonomie, světové historie a vesmíru.RENATA URMANIČOVÁ
Ing. Renata Urmaničová, naše lektorka, trenérka a konzultantka je absolventkou Vysoké školy ekonomické v Bratislavě. Její profesní praxe se odvíjela v obchodním, finančním a pojistném sektoru. Úspěšně absolvovala zkoušky odborné způsobilosti pro Českou národní banku a odborné zkoušky pro Českou asociaci pojišťoven. V oblasti vzdělávání dospělých je držitelkou Osvědčení profesní kvalifikace „Lektor dalšího vzdělávání (75-001-T)“. Mnohaletou praxí, aktivním zapojením do projektů Asociace odborníků v andragogice ČR, osvědčenou spoluprací s Klubem personalistů Moravy a Slezska a dalšími prestižními organizacemi si vybudovala reputaci zkušeného lektora. Díky odbornosti, angažovanosti v odborných asociacích a vášni pro celoživotní vzdělávání je inspirací pro profesionály hledající osobní a profesní růst. Lektorská činnost je zaměřena především na manažerské a měkké dovednosti (time management, komunikace, konflikty, asertivita…), tréninky obchodních dovedností, stres a prevence syndromu vyhoření, finanční gramotnost a další témata dle lektorské specializace. Volný čas tráví ráda s rodinou a přáteli. Miluje přírodu, dobré knihy a filmy. Velkou vášní je cestování, poznávání a nasávání atmosféry nových míst.ALENA SEHNALOVÁ
PhDr. Alena Sehnalová je svým vzděláním psycholožka práce a organizace, takže má velmi blízko k personalistice, plánování kariéry, vzdělávání a rozvojovým aktivitám osobnosti. Po absolvování FFUK v Praze školila a přednášela sociální psychologii, psychologii práce a psychologii trhu a prodeje, komunikaci a rétoriku. Od roku 1999 pracuje v personalistice jako poradce, kouč, lektor a školí aktuální témata, spojující psychologii, trh práce, personalistiku a management. Alena pracuje pro zadavatele v různých oborech, nejčastěji ve výrobní sféře, ve zdravotnictví, v cestovním ruchu, ve službách, ve školství, ve státní správě… Od roku 2007 spolupracuje na mezinárodních projektech, týkajících se soužití generací, multikulturality v pracovním i soukromém prostředí a postavení pracující ženy v současné společnosti. V poslední době se zaměřuje i na oblast kompetencí a kompetenčních modelů a práci v krizovém týmu a na krizovou komunikaci. Několik let občas vystupuje v Českém rozhlasu na stanici Radiožurnál a publikuje v tisku (v profesním i denním). Je místopředsedkyní České asociace psychologů práce a organizace, přednáší na firemních akademiích, na konferencích, koučuje manažery několika firem a lektoruje a školí oblast „měkkých dovedností“ v různých firmách po celé republice.PAVEL VYVIJAL
Mgr. et Bc. Pavel Vyvijal je absolventem Ostravské univerzity, Pedagogické fakulty, obor učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů a Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava, Fakulta ekonomická, obor podniková ekonomika a management. Po krátké učitelské praxi působil 8 let ve veřejné správě na pozici starosty Frýdku-Místku. Po následném dvouletém působení v bance, na pozici ředitele se plně, 24 let, věnuje andragogice - vzdělávání dospělých. V této oblasti získal manažerské a obchodní zkušenosti. Tři roky také působil na pozici výkonného ředitele dvou firem a občerstvil tím sví praktické manažerské zkušenosti. Pavel Vyvijal se v andragogice zaměřuje na koučování k osobnímu rozvoji, manažerské dovednosti, komunikační a prezentační dovednosti. Zabývá se také obchodními dovednostmi.DENNY ŠTURM
Mgr. Denny Šturm je absolventem pedagogické fakulty a dlouholetým lektorem soft skills i hard skills. V rámci soft skills se dlouhodobě zabývá rozvojem svých klientů v oblastech komunikace, zvládání stresu a koučinku. V oblasti hard skills jsou to témata jako projektový management, procesní náklady a lean management. Podílel se a i sám realizoval vzdělávací projekty podporované Evropskou Unií v oblasti vzdělávání dospělých. V současné době spolupracuje s firmami v oblasti bezpečnosti práce a požární ochrany jako odborně způsobilá osoba. Je zakládajícím členem Klubu personalistů Šluknovského výběžku a od jeho počátku vykonává funkci předsedy spolku. Ve volném čase se zabývá sportem a kulturou a snaží se inspirovat i ostatní k pozitivnímu náhledu na život.LENKA PROKOPOVÁ
Mgr. et Mgr. Lenka Prokopová je lektorkou a konzultantkou. Je absolventkou filosofické fakulty a fakulty humanitních studií. Svůj profesní život věnuje vzdělávání dospělých a odbornému poradenství. Podílela se na realizaci řady ESF vzdělávacích projektů. Je autorkou a manažerkou mezinárodních projektů Erasmus+ zaměřených na tvorbu inovativních výstupů podporujících inkluzi, diverzitu, výměnu zkušeností a vzdělávání různých cílových skupin. Má zkušenosti s tvorbou a vedením odborných e-learningových kurzů. Jako lektorka se zaměřuje především na témata soft skills a koučinku.DANIELA NYKLOVÁ
Mgr. Daniela Nyklová je manažerkou projektu vzdělávání a ve vzdělávacím programu MBA zodpovídá za modul „řízení lidských zdrojů“. Je andragožkou a personalistkou, zabývá se osobním rozvojem, life a work kompetencemi, přípravou a realizací rozvojových a vzdělávacích programů, a předáváním a diseminací nových informací z oblasti vzdělávání dospělých. Aktuálně se věnuje: digitalizaci ve vzdělávání a digitální kompetence lektorů, online prvky a metody výuky v organizacích a odborné způsobilosti lektora (autorizovaná osoba pro tuto zkoušku). Je také místopředsedkyní Sdružení rodičů při ZŠ Hukvaldy. Její e-mail je: daniela.nyklova@petrotahal.cz.PETRA DEDKOVÁ
Ing. Petra Dedková je manažerkou projektu vzdělávání. Je absolventkou vysoké školy ekonomické, obor management. Se vzdělávacím a poradenským institutem Petr Otáhal, a. s., úzce spolupracuje již od r. 2009. Přičemž do roku 2013 zodpovídala za přípravu několika desítek národních i mezinárodních projektů zaměřených na rozvoj lidského potenciálu, sdílení a výměnu informací v této oblasti, tvorbu metodik a optimalizaci procesů uvnitř organizací. Posledních 10 let se věnuje portfoliu vzdělávacích a poradenských služeb a péčí o klienty naší společnosti. A jak s oblibou říká „„mám velké štěstí, že je má práce zároveň mým koníčkem“. Volný čas věnuje zejména své rodině a největším relaxem je pro ni procházka přírodou, ale i městem, a pozorování světa a nasávání pozitiv kolem sebe. Její e-mail je: petra@petrotahal.cz.SIMONA ŠUTARIKOVÁ
Simona Šutariková má na starosti sekretariát společnosti, komunikaci s lektory a konzultanty a vede studijní oddělení MBA. Připravuje faktury našim zákazníkům a zodpovídá za firemní agendu. Ve společnosti je od roku 2014. Ve volném čase pečuje o chatu na úpatí nejvyšší beskydské hory. Beskydy jí dávají příležitost kolegům a kolegyním na pondělní rána připravit něco sladkého s něčím zdravým 🙂 Její e-mail je: sekretariat@petrotahal.cz.PETR OTÁHAL
Mgr. Petr Otáhal, MBA, LL.M., je předsedou správní rady a zakladatelem vzdělávacího a poradenského institutu. Je absolventem právnické fakulty, celý profesní život se věnuje personalistice a vzdělávání dospělých. Podílel se na přípravě a realizaci řady národních i mezinárodních projektů zaměřených na sdílení a výměnu informací, vývoj a tvorbu metodik v oblasti lidských zdrojů a v oblasti vzdělávání dospělých. Je spolutvůrcem prestižního vzdělávacího programu MBA a profesní soutěže „Personalista roku“. Podporuje růst vzdělanosti a celoživotního učení. Je činný v celé řadě profesních spolků např. Svazu personalistů České republiky, v současné době největšího HR sdružení ve střední Evropě, kde již druhé volební období vykonává funkci prezidenta, a je zakládajícím členem Klubu personalistů Moravy a Slezska. Ve volném čase mj. pomáhá hendikepovaným dětem a mládeži. Jeho e-mail je: petr@petrotahal.czReference klientů
LUCIE ROŠTOVÁ, RBP, ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNA
LUCIE ROŠTOVÁ, RBP, ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNA
Ráda bych poděkovala za výbornou spolupráci a nabídku pomocné ruky, jak při organizování samotného školení, tak i při odborné konzultaci a pomoci při výběru vhodného lektora. Velmi si cením rychlosti v komunikaci, vstřícného přístupu a především odbornosti lektorů a koučů. Budu se moc těšit na další spolupráci a dovolím si říci, že se vzdělávacím institutem Petr Otáhal, a. s., nikdy nešlápnete vedle. Ing. Lucie Roštová, personalistka, RBP, zdravotní pojišťovna.LUCIE MALÁ, FAKULTNÍ NEMOCNICE OSTRAVA
LUCIE MALÁ, FAKULTNÍ NEMOCNICE OSTRAVA
Se vzdělávacím a poradenským institutem Petr Otáhal, a. s. jsme v oblasti vzdělávání našich zaměstnanců spolupracovali v předchozím období velmi rádi. Měli jsme možnost nabídnout ve FNO semináře na téma např. celý den s pozitivním myšlením, rétorika v praxi aneb jak na velké nezdvořáky, antistresové techniky, dále jsme rozšířili znalosti v oblasti správnosti a úplnosti písemností u vybrané skupiny referentských pozic. Spolupráce probíhala bezproblémově, obdrželi jsme kladné ohlasy na profesionalitu a kvalitu lektorů. Děkujeme. Ing. Lucie Malá, vedoucí Odboru rozvoje lidských zdrojů Fakultní nemocnice OstravaIVETA BLAŽKOVÁ, ZVONEČEK BYLANY, VYŠŠÍ HRÁDEK, RYBKA NERATOVICE
IVETA BLAŽKOVÁ, ZVONEČEK BYLANY, VYŠŠÍ HRÁDEK, RYBKA NERATOVICE
Spolupracujeme již několik let. Institut pro naše zaměstnance zajišťuje zejména vzdělávání v oblastech manažerských a počítačových dovedností. Se spoluprací jsem celkově velmi spokojena, oceňuji zejména vysokou odbornost lektorů, jejich mnohaleté zkušenosti a organizační zajištění kurzů. Lektoři umí téma podat s profesionalitou, vzbudí zájem u účastníků a na podněty účastníků flexibilně reagují. Komunikace s paní Dedkovou byla vysoce profesionální a rychlá, institut zajistí například i mobilní počítačovou učebnu, což je pro nás velikým benefitem. Účastníci obdrží dopředu všechny potřebné materiály, po skončení akce je mi jako statutárnímu zástupci předán přehledný a dobře zpracovaný sumář informací o vzdělávací akci vč. probíraných témat, zpětné vazby letora a jeho dalších doporučení, což mi pomáhá sestavovat školení pro další roky. Po školení manažerských dovedností jsem u vedoucích pracovníků zaregistrovala požadované změny v jejich práci, a mohu tak školení vřele doporučit! Ing. Iveta Blažková, ředitelka Zvoneček Bylany, p. s. s., Vyšší Hrádek, p. s. s. a Rybka Neratovice, p.s.s.MONIKA CHOVANČÍKOVÁ, MAGISTRÁT MĚSTA OSTRAVY
MONIKA CHOVANČÍKOVÁ, MAGISTRÁT MĚSTA OSTRAVY
Magistrát města Ostravy spolupracuje se vzdělávacím a poradenským institutem Petr Otáhal, a. s., při zabezpečování vzdělávání zaměstnanců statutárního města Ostravy již od roku 2014. Semináře, zaměřené v drtivé většině na měkké dovednosti, byly připraveny a realizovány vždy na velmi dobré úrovni jak po stránce obsahové, tak organizační. Velmi pozitivně je hodnocena kvalitní úroveň jednoznačně orientovaná na potřeby a zájmy klienta, individuální přístup a řádné plnění smluvních podmínek. Lektoři vždy dokázali zúčastněné zaujmout svým výkladem a příjemným vystupováním. Ing. Monika Chovančíková, pracovník pro vzdělávání zaměstnanců, Magistrát města OstravyDAVID MELICHAR, SMOLO CZ
Jsme v kontaktu již více jak 20 let. Naše spolupráce se zaměřuje na zvyšování efektivity práce obchodního týmu SMOLO CZ. S přístupem a odborností vzdělávacího a poradenského institutu Petr Otáhal, a. s., jsme velmi spokojeni. Každá vzdělávací akce má vysoký profesionální standard, a to jak odborný, tak organizační. David Melichar, jednatel SMOLO CZDANIEL SVOBODA, TRANSDEV
Spolupráce se vzdělávacím a poradenským institutem Petr Otáhal a.s. mne provází celou mou profesní kariérou. Známkou spolupráce je vysoká profesionalita při přípravě a spoluorganizaci vzdělávacích akcí, a to jak interního charakteru, tak formou využití fondů EU, schopnost zajistit vysoce odborné lektory či lektorky, a především vstřícný a ochotný přístup k požadavkům zaměstnavatele. Rovněž výsledky hodnocení vzdělávacích akcí jednotlivými zaměstnanci mne jednoznačně směřuje k pokračování a rozšiřování spolupráce s touto vzdělávací společností i pro další období. Ing. Daniel Svoboda, MBA, HR manažer Transdev Česká republika, s. r. o.EVA KAHÁNKOVÁ, PO LIGHTING CZECH